In vendar so Jezusove besede veselo oznanilo. V čem je skrivnost evangeljske zapovedi? (Mimogrede, cerkveni očetje so vsem Jezusovim besedam v evangeliju dali ime "zapovedi" ali "Gospodove zapovedi".) V zapovedih so skrite Božje želje, v njih je hrepenenje Boga, da bi bil z nami, da bi nas srečal, da bi vstopil v naše srce. Zapovedi so načini, kako se lahko Gospod približa in vstopi v naše srce. Ko se trudimo izpolniti neko zapoved, se naše želje srečajo z željami Gospoda. Gre za objem Božje in moje želje. Kot pri fantu in dekletu, ki se dobita na zmenku. Srečanje dvojih želja. Če je torej zapoved pot k bližini, intimnosti, domačnosti z Gospodom, so pomembne vse zapovedi, tudi najmanjše, saj se po vseh lahko srečamo z Gospodom in okušamo njegovo bližino. Čisto majhno, preprosto služenje (pometanje sobe, pomivanje posode ...) je priložnost za takšno okušanje.
Ko me Gospod prosi neko stvar, ko me spodbuja k tej ali oni kreposti, ne pričakuje, da bom jaz to uresničil v polnosti. Vabi me npr. k potrpežljivosti, jaz pa sem zelo in hitro razburljiv. Malo se trudim, pa mi ne uspeva - nasprotno, še slabše je - in sem razočaran, jezen nase, vržem puško v koruzo. A to ni prava pot. Ko mi Gospod da neko zapoved, me prosi, da mu zaupam in da rastem v bližini z njim, saj je namen zapovedi, da sem bolj z njim, ne toliko v tem, da bi uresničil neko krepost, neko vrlino (kar mi v glavnem tako in tako ne uspeva!). Pomembno je torej živeti to zaupanje v Gospoda, da če on prosi neko stvar, je to zato, da bi lahko okušali njegovo družbo. Gospod nam ne zapoveduje, ker bi bili mi sposobni izpolniti zapoved, temveč ker smo lahko prek nje v zaupljivem odnosu z njim.
V tuj luči so Gospodove zapovedi bolj privlačne. Kaj menite?
V knjigi Vzhodno od raja ameriškega pisatelja Johna Steinbecka je zanimiva anekdota. Nekaj starih modrih Kitajcev najame učitelja hebrejščine in se v dveh letih temeljito nauči starega jezika. Vse to samo zato, da bi lahko prevedli en sam stavek iz Biblije, ki je v različnih prevodih različno preveden. Besedo “timšel”…
OdgovoriIzbrišiGre za stavek, ki obljublja, da bo Kajn obvladal greh (1Mz; 4,7) in je enkrat preveden kot zapoved, drugič kot obljuba. Izvirni pomen, do katerega so se dokopali ti stari Kitajci, pa je bil: “TI LAHKO GOSPODUJEŠ”. …
Potemtakem Bog človeku ne ukazuje, da mora obvladati svoje šibke plati in zmote, niti mu ne obljublja, da bo nekoč to dosegel, marveč mu odpira možnosti, da lahko SAM IZBERE IN SE ODLOČI za to. … Človek je svoboden. Sam lahko izbira, kakšno pot bo ubral. Vedno znova se lahko odločamo, ne glede na preteklost. V tem je vsa skrivnost... “Timšel”, je odrešujoča beseda … na koncu romana… … tudi našega … “ti lahko” … vsak dan znova ... “Ti lahko” gospoduješ svojim slabim nagnjenjem. … 'V življenju gre za to, da dovolimo Bogu, da nas uporabi za svoje namene, ne pa da mi uporabimo Boga za svoje. … DA NAS UPORABI ZA NAMEN, ZA KATEREGA NAS JE USTVARIL…